Ułatwienia dostępu

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

GMINNY OŚRODEK KULTURY W BRÓJCACH zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony
https://gok.brojce.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak treści w tagach nagłówka: Niektóre tagi nagłówków h1 do h6 są puste, co utrudnia użytkownikom korzystającym z czytników ekranowych prawidłowe odczytanie struktury strony.

    Niespójna hierarchia nagłówków: Występują problemy z logiczną kolejnością i spójnością stosowanych nagłówków, co wpływa na nawigację po strukturze strony przez technologie wspomagające.

    Obrazy bez atrybutu alt: Znaczniki img nie we wszystkich przypadkach posiadają atrybut alt, co ogranicza możliwość przekazania informacji użytkownikom korzystającym z czytników ekranowych.

    Niewystarczający kontrast tekstu: Niektóre elementy tekstowe nie zapewniają minimalnego współczynnika kontrastu 3:1, co utrudnia odczytanie treści przez osoby słabowidzące.

    Nieprawidłowe atrybuty ARIA: Atrybuty zaczynające się od aria nie zawsze zawierają poprawne wartości, co wpływa na interpretację interaktywnych elementów przez technologie wspomagające.

    Pliki PDF jako skany: Na stronie znajdują się pliki PDF będące wyłącznie skanami dokumentów, które nie posiadają warstwy tekstowej, co utrudnia ich odczytanie za pomocą technologii wspomagających.

    Filmy bez napisów: Nie wszystkie filmy publikowane na stronie posiadają napisy dla osób niesłyszących i głuchych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Uzupełnienie treści tagów nagłówków oraz wprowadzenie elementu h1 na początku głównej zawartości – prace zaplanowane do końca 2025 r.

    Uzupełnienie atrybutów alt we wszystkich znacznikach img – prace zaplanowane do końca 2025 r.

    Poprawa współczynnika kontrastu tekstu poprzez modyfikację arkuszy stylów CSS.- prace zaplanowane do końca 2025 r.

    Weryfikacja i korekta atrybutów ARIA, aby zapewnić ich zgodność z wymaganiami.- prace zaplanowane do końca 2025 r.

    Rozważymy konwersję skanowanych plików PDF do formatu umożliwiającego odczyt tekstowy lub udostępnienie alternatywnej wersji na żądanie użytkownika.

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie dostępne są standardowe skróty klawiaturowe przeglądarek.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do GMINNY OŚRODEK KULTURY W BRÓJCACH– mejlowo gok@brojce.pl lub telefonicznie 42 214 03 87.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • GMINNY OŚRODEK KULTURY W BRÓJCACH,
  • Adres: Brójce 39B, 95-006,
  • mejl: gok@brojce.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Gminny Ośrodek Kultury w Brójcach

Brójce 39B
95-006 Brójce

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów – 5

1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne – 1

b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne – 1

c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych – 3

2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń – 1

b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń – 4

c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach

Rozwiązania architektoniczne (tak)

3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy – 5

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy – 0

c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy – 0

4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego

a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego – 5

b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego – 0

5. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia Procedury ewakuacji lub ratowania – tak

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku – 0

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku – 5

d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku – 0.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • 1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/

    środków wspierających komunikowanie się?

    a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK

    b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK

    c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS

    lub komunikatorów internetowych TAK

    d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK

    e. Przesyłanie faksów NIE

    f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje

    (tłumaczenie online) NIE

    g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty NIE

    h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) TAK

    2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?

    a. Pętle indukcyjne TAK

    b. Systemy FM TAK

    c. Systemy na podczerwień (IR) NIE

    d. Systemy Bluetooth NIE

    3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności

    (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

    a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK

    b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? NIE

    c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK

    4. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał

    od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy

    komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD) NIE

Opublikował(a): admin

Ostatnia zmiana:

Załączniki do pobrania

PlikData dodaniaWielkość plikuPobrania
pdf Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego25/02/2025 09:52141 KB22
Scroll to Top